Posílení provozu autobusových linek 123 a 128 schválila Rada MČ Praha 5 jako dodatek ke smlouvě o spolupráci s hlavním městem při zajištění dopravní obslužnosti v oblasti Žvahova a mezi stanicí metra Anděl a zastávkou Kavalírka. Městská část přispěje hlavnímu městu, přesněji organizaci ROPID, jen na letošní celoroční provoz autobusové linky 128 částkou ve výši 630 tisíc korun.
„Podle dohody tak hlavní město zaplatí provoz o pracovních dnech mezi šestou a dvacátou hodinou, zbytek doplatíme my,“ vyjádřil se k řešení dopravního problému zástupce starosty Prahy 5 Jan Smetana. Obdobná situace nastává i u autobusové linky 123, na jejíž provoz mezi stanicí metra Anděl a zastávkou Kavalírka městská část ve svém letošním rozpočtu vyhradila 4,5 milionů korun. Linka byla v zastávce Kavalírka ukončena už v září 2012. Tehdy ROPID v rámci optimalizace vedení tramvají a autobusů zrušil ukončení linky na Andělu s tím, že cestující ze Šmukýřky přestoupí na Kavalírce na tramvaj.
Přes protesty městské části i jejích občanů a žádost zastupitelstva Prahy 5 z ledna 2015, která byla adresovaná hlavnímu městu, nebyla linka v úseku Kavalírka - Anděl (Na Knížecí) obnovena. „Chápeme snahu hlavního města ve hledání úspor, ale v oblasti Cibulek žije téměř sedm tisíc obyvatel, kteří každý den jezdí k Andělu za nákupy, k lékaři nebo na úřady. Vzhledem k tomu, že přestup na tramvaj v zastávce Kavalírka je nejen nekomfortní, ale i nebezpečný, rozhodli jsme se tímto finančním příspěvkem podpořit naše občany. Pokud nebudeme podporovat kvalitní MHD, přesednou lidé do aut, která ještě více zacpou smíchovské ulice,“ upřesnil rozhodnutí Prahy 5 radní Petr Hnyk.
Podle analýzy, kterou si městská část nechala udělat, je využitelnost autobusu linky 123 ve směru do centra 85 - 90 %, ve směru z centra 75 %. „Nepomohlo by proto ani omezení na každý druhý spoj,“ dodává radní Hnyk.
Zdroj, úvodní foto: praha5.cz, wikimedia.org
(zmk)
|